Buat Income menerusi “Affiliate”.

Sebenarnya, affiliate ini adalah cara bisnes di internet yang paling memudahkan. Anda boleh menyertainya tanpa mengeluarkan sesen pun. Affiliate ini terbahagi kepada tiga yang utama iaitu affiliate berdasarkan downloader (PPL) dan juga affiliate berdasarkan jualan (PPS) dan juga affiliate berdasarkan klik (PPC).

1. Pay-Per-Sale – PPS (Dibayar berdasarkan jualan)
2. Pay-Per-Lead – PPL (dibayar berdasarkan download)
3. Pay-Per-Click (Dibayar berdasarkan klik)


Pay-Per-Sale(PPS) –

Anda promosikan mana-mana produk yang ada di internet. Jika ada orang beli, anda dapat komisyennya. Anda boleh promosi buku ke, software ke, seminar ke, ebook ke, barang fizikal ke..Ada orang beli, anda dapat komisyen. Anda boleh lihat, laman web Amazon yang menjual buku ada memasang affiliate pada webnya. Jika anda promosikan buku tu pada rakan anda yang memang mencari-cari buku tu, anda berjaya dapat komsiyen. Banyak lagi peniaga-peniaga di internet yang sediakan affiliate ini.

Pay-Per-Lead (PPL) -

Anda menyebarkan/mempromosikan laporan @ ebook free/software/risalah di internet, anda dapat komisyen. Ada orang download hasil promosi anda, anda dapat duit. Ini paling mudah. Orang download, anda dapat duit…

Pay-Per-Click (PPC) -

Orang klik je link promosi anda, anda dapat komisyen? Biar betul? Ya, anda akan terima komisyen hasil klik pelawat pada link anda promosikan.

Comments

Popular posts from this blog

Cuka Kayu FastGrow Fertilizer.