Balai Bomba, Lebuh Chulia, Pulau Pinang.

Klik-klik, ambil saja gambar itu.

Sementara menunggu kawan-kawanku membeli belah disuatu tempat, aku berlegar-legar di hadapan kedai tersebut sambil memerhati sekeliling. Sambil mataku liar memerhati bangunan di sekeliling, tiba-tiba pandanganku terhenti pada satu sudut.

Lantas aku mengeluarkan kamera kompak yang tersimpan di dalam poket seluarku, lalu cuba mendapatkan sudut gambar yang aku rasa elok pada pandangan mataku dan aku pun terus "klik". Inilah hasilnya, gambar berdasarkan setting "Vivid Color" menggunakan kamera kompak Canon Powershot S95 yang selalu aku bawa kemana-mana menemaniku.


Balai Bomba, Lebuh Chulia, Pulau Pinang.
Fire Station at Chulia Street, Penang. Reside in old colonial building.
Picture in vivid color mode using Canon S95.

Comments

Popular posts from this blog

Cuka Kayu FastGrow Fertilizer.